Dobra saobraćajna povezanost i relativno dobro stanje putne mreže predstavlja okosnicu razvoja privrede. Modriča ima dobru komunikaciju drumskim i željezničkim saobraćajem sa cijelom Evropom.
Putnu mrežu čine magistralni, regionalni, lokalni i nekategorisani putevi, ukupne dužine 550 km. Preko 50% puteva je asfaltirano.
R.B. |
Putni pravci |
Dužina (km) |
Asfalt(km) |
Makadam(km) |
1. |
Magistralni putevi |
45,00 |
45,00 |
—- |
2. |
Regionalni putevi |
18,00 |
18,00 |
—- |
3. |
Lokalni putevi |
190,50 |
127,10 |
63,40 |
4. |
Nekategorisani putevi |
230,00 |
82,30 |
147,70 |
5. |
Mreža gradskih ulica |
66,50 |
32,10 |
34,40 |
6. |
UKUPNO: |
550,00 |
304,50 |
245,50 |
Izvor: Odjeljenje za prostorno uređenje, stambeno-komunalne poslove i ekologiju
Nedaleko od centra grada nalaze se autobuska i željeznička stanica sa 5 kolosijeka i dva industrijska. Trenutno se željeznicom vrši samo teretni saobraćaj.
Modriča je dobro povezana i sa lukama, tako da je od luke Šamac udaljena svega 20 km, luke u Brčkom 53 km, dok je od luke Ploče udaljena 374 km.
Na samo 37 km udaljenosti od grada nalazi se autoput Beograd- Zagreb koji vožnju do ova dva centra skraćuje na samo nekoliko časova.
U narednom periodu je planirana izgradnja autoputa „Koridor 5c“ koji će se pružati dužinom pravca Budimpešta- Osijek- Modriča- Sarajevo- Ploče i omogućit će lakši promet roba, kretanje radne snage i turista, ekonomski rast i povećanje investicija.
Izgradnja kraka gasovoda „Južni tok“, gasifikacija i izgradnja gasnih elektrana imaju strateški značaj za Republiku Srpsku i Modriču, naročito što će se planirana trasa protezati od Bijeljine, preko Modriče i Banja Luke sve do Novog Grada.
Zahvaljujući svemu gore navedenom, možemo reći da je Modriča grad koji ima izuzetan geostrateški položaj i dobru komunikaciju sa svim većim centrima u okruženju (Beograd, Zagreb, Banja Luka, Sarajevo), što će omogućiti investitorima u Modriči lakši transport svojih proizvoda širom Evrope.